OVER CURRENT PROTECTION
over current ၿဖစ္ရၿခင္း အေၿကာင္းရင္းနွစ္ရပ္..........
(1)over load
ေကာင္းမြန္ေနေသာလ်ပ္စစ္ ပတ္လမ္းအတြင္းတြင္ သင့္တင့္သည္႕ ပမာဏထက္ပိုေသာ current စီးၿခင္း။ လ်ပ္စစ္အသံုးအေဆာင္မ်ားကို တစ္ၿပိုင္ထဲ စုၿပံုသံုးမိၿခင္း။ motor ပါေသာကိရီယာမ်ားကို သတ္မွတ္၀န္အားထက္ပိုသံုးမိၿခင္း။
(2)fault
လ်ွပ္စစ္စနစ္အတြင္းမွားယြင္းမွုၿဖစ္ၿခင္း။ဥပမာၿပရေသာ္ လ်ွပ္ကာ(insulation) ၿကိုးေပါက္မွုေၿကာင့္ line conductor နွင့္ earth conductor တိုက္ရိုက္ထိမိကာ short circuit ၿဖစ္သြားၿခင္းကဲ့သို့ေသာ အေၿခအေနမ်ားသည္ အၿဖစ္မ်ားပါသည္။
OVER LOAD
ေကာင္းမြန္ေနေသာ wireing စနစ္အတြင္းတြင္ over load ၿဖစ္ရၿခင္းမွာ ေအာက္ေဖာ္ၿပပါအေၿကာင္းအခ်က္မ်ား အပါအ၀င္ အၿခားေသာ အေၿကာင္းအရာမ်ားလည္းရွိနိုင္ပါေသးသည္။
(1) motor သည္ design ထုတ္ထားေသာ၀န္ထက္ပိုမ်ားေသာ ၀န္ကိုထမ္းေဆာင္ရၿခင္း။
(2)စက္မ်ား၏ bearing စားေနၿခင္း ၀န္ညီမွွ်မွု မရွိၿခင္း(uneven loading)။
(3)motor ၏ starting current။
(4)3 phase load မ်ားတြင္ phase တစ္ခုပ်က္သြားၿခင္း( က်န္ေနေသာ phase 2 ခုမွ 3 phase အတြက္ current ကို သယ္ေဆာင္ေနရသည္။)
(5)socket outlet တစ္ခုမွ လ်ွပ္စစ္ပစၥည္း အမ်ားအၿပားသံုးၿခင္း။
(6)installation တစ္ခုတြင္ maximum demand ေအာက္ ေလ်ာ့နည္းစြာ estimate ထုတ္ထားၿခင္း။(underestimate of the maximun demand of the installation)
FAULT
FAULT ကလည္္း over current ၿဖစ္ေစတဲ့ အေၿကာင္းရင္းတစ္ခုပါ။ဘာေၿကာင့္ FAULT ၿဖစ္ရသလဲဆိုေတာ့
(1)cable ရွိလွ်ပ္ကာမ္်ား အပူေၿကာင့္ေသ္ာ္လည္းေကာင္း ပြန္းစားမွုေၿကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပ်က္စီးေနၿခင္း။
(2)ေကာင္းမြန္စံာ အကာအကြယ္မၿပုထားေသာေၿကာင့္ အဆက္မ်ားအတြင္းသို့ေရ၀င္ေနၿခင္း။
(3)ေမာ္တာေလာင္ၿခင္း။
(4) bus-bar ေပၚသို႕ သတၳဳပစၥည္းမ်ားက်ၿခင္း။( phase မတူတဲ့ busbar ေခ်ာင္းေပၚကို condustor တစ္ခုခုက်လို့ကေတာ့ ဘယ္ေၿပာေကာင္းမလဲ။fault ၿဖစ္ပီေပါ့။)
FAULT ေၿကာင့္ မီးေလာင္မွု၊ ေပါက္ကြဲမွုမ်ားၿဖစ္ေစကာ ၿပင္းထန္စြာဒါဏ္ရာရၿခင္း မွေသသည္အထိၿဖစ္ေစနိုင္ပါသည္။wiring circuit အား protection device မ်ားၿဖင့္ကာကြယ္ထားၿခင္းမရွိလၽၽင္ wiring တစ္ခုလံုးကိုပါပ်က္စီးေစနိုင္ပါသည္။
WAAGYI
လြတ္လပ္စြာေ၀ဖန္ေတာ္မူၿကပါ။
Comments
Post a Comment